img

Олександр Васецький, Lviv.com

14.06.2018 Тарас Прокопишин

#МедіаПрактики: Cпівзасновник і редактор Lviv.com про старт проекту, важливість аналітики у щоденній роботі медіа, розробку ігор для медіа та медіа-підприємництво.

Слухайте подкаст або читайте короткий конспект розмови.

Слідкуйте за оновленнями проекту на сторінці подкасту у Facebook, а також підписуйтеся на проект → SoundCloud iTunes / RSS. 

 

 Про старт Lviv.com 

Як взагалі виник Lviv.com і чому з’явилася сама ідея? У мене була чітка потреба. У Львові не було медіа, які мені хотілося б читати щодня. Є величезні медіа. Вони комусь належать, публікують якісь новини, але 90% тих новин — це жесть.

Щоб знайти новину, яка мене стосується, хоч якимось чином, мені треба було витратити купу часу. В мене була потреба. Була потреба у моїх друзів.

Саме тому ми зробили медіа для прогресивної молоді. Медіа, де не буде трешу, брудної політики, буде фокус на IT. Ми обрали собі стратегію бути маленькою рибою у великому озері. А далі — масштабуватися на інші проекти.

 Про стиль комунікації 

Є два види комунікацій: вертикальна і горизонтальна. Вертикальна комунікація — це коли є медіа, воно велике, статусне і пафосне.

Стиль комунікації нашого медіа — це наче розмова з товаришем, розмова із «бро», який за тебе хвилюється. Це твій друг, який може тобі щось порадити і розповісти про щось прикольне.

 Про Івана Маска і Люсю Шишкіну 

У нас на сайті «живуть» певні дивні створіння. Це Люся Шишкіна і Іван Маск.

Люся Шишкіна — творча дівчина, яка малює картини час від часу. Іван Маск —вигадує різноманітні стартапи, які трошки дивні і які можна втілити у Львові. Вони мають свої сторінки у Facebook і теж збирають аудиторію, яка є для них цікавою.

Значно цікавіше, коли є якісь персонажі, які з тобою комунікують. Це краще, ніж якесь величезне безлике медіа. Нам важливе відчуття, коли тексти пише жива людина і вона може щось цікаве розповісти.

 Про ігри у медіа 

Ми не робимо акценту на іграх. Ігри у нас — це буденна штука. Є якась прикольна ідея чи інформаційний привід — робимо. Наш інвестор — людина з IT. Це наш колега і він також допомагає з цим форматом.

Зазвичай, тут те саме, що і з фрілансерами: приходить програміст чи дизайнер, пропонує ідею і реалізовує.

Люди не хочуть працювати для того, або просто працювати. Вони хочуть отримувати задоволення від робочого процесу. Тому знайти зацікавлених людей, які готові зробити якусь прикольну гру, можна завжди. І не обов’язково шукати ІТ-спеціалістів, бо є багато білдерів, у яких ці ігри можна створювати.

У гру «Не пусти бабульку» зіграли більше 35 тисяч людей. Це класний контент, який розважає і затягує.

Якщо робити цей проект без активістів-волонтерів і за гроші, то це точно коштувало б більше тисячі доларів. Зараз одна гра виготовляється приблизно місяць. Але це лише тому, що вони створюються у вільний від роботи час. Можна робити і швидше.

 Про нативну рекламу 

Із самого початку ми вирішили, що у нас на сайті не буде банерів і всякої єресі. Ми одразу розуміли, що потрібно робити ставку на нативну рекламу. На мою думку, за нею майбутнє. Це реклама, яка не кричить «Купи! Купи», а яка допомагає людям ставати щасливішими.

Ми почали із дослідження нашої аудиторії, з розуміння, що їй взагалі потрібно. Сегментували ринок рекламодавців за інтересами, визначили певну межу, яку ми не можемо переходити. Продавати нативну рекламу почали декілька місяців тому.

Ми зрозуміли, що найбільш дієвою штукою є різні освітні заходи й презентації, які ми організовуємо. Після цього приходять клієнти, які готові працювати і які розуміють цінність цього підходу.

 Про перший крок медіа-активістів 

Із самого початку потрібно мати у штаті маркетолога. Бо якщо ти просто журналіст і просто робиш щось, не придумавши, як заробляти, то 99%, що зафейлиш.

 Про відвідуваність 

Ми позиціонуємо себе як нішеве медіа. Відповідно, мільйонних переглядів не збираємо і вони нам не потрібні. Наша ціль — збирати щомісяця близько 100 тисяч людей. Зараз маємо від 50 до 70 тисяч.

Цього нам вистачає, бо ми розуміємо, що це адекватна аудиторія — саме та, яку ми хочемо отримати. Це все — наші «бро».

 Про місію проекту 

Наша ключова ідея — це популяризація здорового глузду. У рекламі, у текстах, у всьому. Ця ідея є і нашою стратегією, і нашою місією.

 Про створення споживача 

Задача будь-якого бізнесу за Пітером Друкером — створити споживача. Не заробити гроші, а саме створити споживача. А вже далі споживач тобі ці гроші принесе. Важливо це розуміти.

***

[Виготовлення подкасту стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проект USAID «У-Медіа», що виконується міжнародною організацією Інтерньюз.

Зміст матеріалів є виключно відповідальністю The Ukrainians та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Інтерньюз.]

Тарас Прокопишин Середа Ірина

Схожі публікації

1275 5

Оксана Павленко, The Devochki

Cпівзасновниця і редакторка The Devochki про розвиток проекту, рекламну й нативні проекти, а також про медіа як платформу для комунікації та взаємопідтримки

19.07.2018 The Ukrainians
696 5

Ірина Рубіс, ekonomika+

Засновниця та CEO бізнес/медіа бюро ekonomika+ про місійність медіа, медіа-проекти бюро та розвиток івент-напряму

27.07.2018 The Ukrainians
2251 12

Олексій Фурман, New Cave Media

Співзасновник New Cave Media про імерсивну журналістику, VR-проекти, а також особливості створення 360-відео

11.04.2018 Тарас Прокопишин

Популярні публікації

50178 8

Легенда Хрещатика

Чому інженер, який запускав у космос ракети, а тепер миє вікна на Хрещатику, так не любить вихідних
25.11.2016 Анна Давидова
38329 17

Ярослав Грицак

Розмова з відомим українським істориком та публіцистом
04.04.2014 Володимир Бєглов
65187 5

Громада в дії

Чому в селі, де з’явився вуличний вай-фай, перестали красти квіти
07.02.2017 Альона Вишницька

Введіть слово, щоб почати