Мʼяке і тверде є, зокрема, категоріями культури. І категоріями політики. Є часи мʼякості, а є часи твердості.
Бароко було епохою мʼякості форм, а класицизм — епохою твердості форм. Бароко показувало, як матерія може згинатися — в овалах барокових емблем, у кружлянні музичної поліфонії, у складках мармурового одягу скульптур Джана Лоренцо Берніні.
Класицизм натомість показував, чому форми та принципи мають бути твердими й незламними. Мольєр висміював лицемірство (тобто мʼякість принципів), Расін показував, що людські долі ніколи не гнуться — вони або стоять до кінця, або ламаються назавжди.
Рококо ХVIII століття було епохою мʼякості, тому тіла живописців рококо немов зіткані з повітря: досить на них легенько дмухнути — і вони розлетяться, як пелюстки кульбабки, розчиняться у повітрі. РÐ
На жаль, перший доступ до цього тексту має Спільнота The Ukrainians Media
На щастя, зараз у вас є можливість приєднатися!
Що ви отримаєте
- Емейл-розсилка «TUM зсередини»
- Екоторба «Ambassador»
- Ранній доступ до текстів The Ukrainians
- Digital-доступ до історій Reporters
- Доступ до онлайн-зустрічей
- Доступ до офлайн-подій
- Книжковий та інші клуби
- 30% знижки на паперовий Reporters
- 4 друковані номери Reporters на рік
- Знижки на книжки TUM Publishing
від 416 грн/міс
Обрати рівеньВи вже у Спільноті?
Авторизація