Хто б подумав, що з них виростуть великі люди, коли вони були малими дітьми?
Перед вами галерея портретів видатних особистостей, які залишили помітний слід в історії, літературі, мистецтві та науці, дарма що все починалося безладно. Згодом історія увінчала їх славою й охрестила геніями.
Ці величні постаті фігурують у шкільній програмі як монументальні персонажі. У словниках і музеях бачимо суворочолих класиків із повними кишенями чеснот. Однак кишені бувають дірявими. Спробуй відкрити для себе ці гучні імена по-новому і дізнатися більше про їхні зухвалі юні роки…
***
Волт Дісней
Волт Дісней (1901 – 1966) американський художник, режисер і продюсер, створив Міккі Мауса та десятки анімаційних шедеврів («Попелюшка», «Піноккіо», «101 далматинець», «Книга джунглів»).
Міккі МаУс: «Мого татка звуть Волтер Еліас і він народився 1901 року у Чикаго».
Дональд Дак: «Це не твій татко, а мій. Як і тато мого тата, мій дідусь, він канадець, а мама сама навчала його вдома і в нього було троє старших братів. А ще, коли йому було чотири роки, родина переїхала з великого міста до сільської місцевості у штаті Міссурі».
ҐУфі (кричить): «Вас там не було, це мій татко, мій! А ще він обожнює годувати домашніх тварин і вигадує їм чудернацькі клички, як‑от — Елмер, Еффі та Мортімер».
Міккі МаУс: «Але я краще знаю: він змалку любив малювати, а коли не мав під рукою альбома, то брав рулон туалетного паперу».
Мінні МаУс (з усмішкою): «Насправді це мій татко, і я хочу сказати, що він найбільше любив залізницю, і навіть коли виріс, то мав купу модельок потягів».
ПлУто (гавкає): «Гав, гав! (Що означає: “Хай там як, але йому дуже пощастило, бо він пішов до школи аж у вісім років. А ще… бо йому треба було водити до школи Рут, свою меншу сестричку”)».
Затим, що усе це правда, давайте не будемо їм заважати, нехай собі сваряться…
Зауважте, що Волт страшенно радий врешті вибратися з дому і піти до школи, тому що його батько дуже суворий, він забороняє своїм дітям бавитися та може відшмагати за найменшу провину. Тож дітям доводиться бавитися потайки, а іноді навіть опиратися йому.
Коли Волтові виповнюється дев’ять років, його батько важко захворів. Він змушений продати ферму і менш ніж за рік повернутися до міста, до Канзас-Сіті. Там він продає і розповсюджує газети й журнали та залучає до роботи двох своїх синів Роя та Волта.
Міккі МаУс: «Їм навіть доводиться вставати вдосвіта, о пів на четверту, аби розносити газети по поштових скриньках!»
У віці десяти років Волт знову йде до школи разом зі сестрою. Він не є здібним учнем, але постійно малює.
Мінні МаУс: «А коли вчитель просить його намалювати квіти, він зображає їх із лицями і руками…»
У школі Волт раптом зрозумів, що обожнює вбирати різні костюми, грати ролі, показувати номери. І в нього з’являється новий приятель Волт Файфер. Двоє веселих друзів цікавляться театром, беруть участь в аматорських виставах, готують і показують невеличкі сценки у школі.
Дональд (сміється): «У тих краях їх називають “два Волти ”!».
ҐУфі: «Втім, батько не дуже задоволений. Волту доводиться потайки вислизати з дому, щоб піти з кимось погуляти».
ПлУто: «Гав! Гав! (“Можливо, але йому таки вдалосяпереконати тата дозволити йому записатися на вечірні курси Академії мистецтв у Канзас-Сіті…”)».
Мінні: «Не забувайте також про те, що тоді він відкрив для себе кіно! 1916 року навіть подивився німий фільм “Білосніжка”, а коли виросте, то зробить свою анімаційну “Білосніжку”!».
У 16 років Волт повертається до ліцею. Під час літніх канікул він працює разом з братами, продає цукерки та солодкі напої у потягах. У школі постійно малює. Все більше і більше.
Міккі: «Його малюнки навіть надрукували у “Голосі”, шкільній газеті!».
А тоді розпочалася Перша світова війна. Волт, одержимий ідеєю служити своїй країні, хоче записатися до війська, але виявляється, що ще занадто молодий для цього. Байдуже. Він підробляє рік народження у документах і в 17 років вступає до лав Червоного Хреста.
ПлУто: «Гав! Гав! (Ви лиш послухайте: “Його виряджають аж до Франції! До військової школи Сен-Сір, однієї з найпрестижніших!”)».
Дональд: «Він служить водієм і кілька разів без дозволу бере вантажівку або санітарну машину, щоб об’їздити всю країну! Його навіть покарали за це…
До того ж він малює ковбоїв на дверцятах автомобілів і медалі на формі своїх приятелів».
Мінні: «Навіть розмальовує справжні німецькі каски та продає їх!»
У 18 років Волт повернувся до Сполучених Штатів і приєднався до батьків, які переїхали жити до Чикаго.
Тепер він знає напевне, що хоче бути художником, однак батько і слухати про це не хоче. Тоді він їде до свого брата у Канзас-Сіті та намагається влаштуватися ілюстратором у різні газети. Проте безуспішно. Він не припиняє пошуків і його врешті беруть до однієї студії, яка робить афіші, плакати та рекламу. Саме там він знайомиться з «Абом» — ще одним талановитим ілюстратором на ім’я Аб Айверкс.
Вдвох вони роблять спробу розпочати власну справу, але теж безуспішно, тому влаштовуються до «Kansas-City Slide Company», яка створює анімовану рекламу для місцевих кінотеатрів. Розумієте, що я маю на увазі?
Міккі (кричить): «Нарешті справа пішла, чорт забирай!».
Кларабель (мукає): «Му! (Що означає: “О ні! Міккі! Слідкуй за своїми словами!”)».
Волт — батько Міккі, Плуто, Дональда і багатьох інших персонажів, які спершу з’явилися у коротких чорно-білих фільмах. 1937 року виходить на екрани його перший повнометражний, кольоровий анімаційний фільм — «Білосніжка і семеро гномів»: 750 художників намалювали мільйон ескізів персонажів і декорацій; на виробництво стрічки були витрачено шалені гроші. Це був дуже сміливий план, який, врешті-решт, став чарівною казкою. Сотні мільйонів глядачів перетворили невеличке аматорське підприємство на найбільшу на планеті індустрію з виробництва анімаційних фільмів. Нині ця імперія пропонує свої програми, парки розваг і продає, в усіх можливих формах, свої творіння дітям усього світу.
Щоб зробити анімаційний фільм, використовують прозорі аркуші, які називають «підкладками». Вони мають дві дірочки і таким чином їх можна накладати одну на одну, як у скорозшивачах. Якщо потрібно зобразити як падає людина, передусім малюють цю людину на першій підкладці. Тоді накладають зверху ще одну. І перемальовують контури персонажа трохи змінюючи розташування його рук і ніг, аби розпочати рух, передати динаміку падіння. І так далі. Кожен малюнок — це крок, який веде до наступного кроку. Падіння на землю в анімаційному фільмі забирає чимало часу: потрібно намалювати 120 підкладок для падіння, яке ви побачите на екрані впродовж лише п’яти секунд! Нині цифрові технології дозволяють оминути ці кроки. Малюють лише початкове і кінцеве положення персонажа, а комп’ютер обчислює і домальовує проміжні кроки.
Запросіть друга до Спільноти
Вкажіть, будь ласка, контактні дані людини, яку хочете запросити
Придбайте для друга подарунок від TUM
Вкажіть, будь ласка, контактні дані цієї людини, щоби ми надіслали їй посилку
Майже готово
Вкажіть ще, будь ласка, своє ім’я та емейл.
Дякуємо і до зв’язку незабаром!
Дякуємо за покупку!
Вхід в кабінет
Відновлення пароля
Оберіть рівень підтримки
Амбасадорський
digital & print
на 17% дешевше499 грн/міс
Амбасадорський
digital & print
на 17% дешевше416 грн/міс
499 грн/міс
При оплаті 4999 грн за рік