Енциклопедія неуків, бунтівників та інших геніїв
Видавництво Старого Лева
Енциклопедія неуків, бунтівників та інших геніїв
Пуї Жан-Бернар, Блох Серж
купити зі знижкою 30%
знижка діє до 4 Червня, 23:59
Промокод — TU_VSL

Хто б подумав, що з них виростуть великі люди, коли вони були малими дітьми?

Перед вами галерея портретів видатних особистостей, які залишили помітний слід в історії, літературі, мистецтві та науці, дарма що все починалося безладно. Згодом історія увінчала їх славою й охрестила геніями.

Ці величні постаті фігурують у шкільній програмі як монументальні персонажі. У словниках і музеях бачимо суворочолих класиків із повними кишенями чеснот. Однак кишені бувають дірявими. Спробуй відкрити для себе ці гучні імена по-новому і дізнатися більше про їхні зухвалі юні роки…

***
Волт Дісней

Волт Дісней (1901 – 1966) американський художник, режисер і продюсер, створив Міккі Мауса та десятки анімаційних шедеврів («Попелюшка», «Піноккіо», «101 далматинець», «Книга джунглів»).

Міккі МаУс: «Мого татка звуть Волтер Еліас і він народився 1901 року у Чикаго».

Дональд Дак: «Це не твій татко, а мій. Як і тато мого тата, мій дідусь, він канадець, а мама сама навчала його вдома і в нього було троє старших братів. А ще, коли йому було чотири роки, родина переїхала з великого міста до сільської місцевості у штаті Міссурі».

ҐУфі (кричить): «Вас там не було, це мій татко, мій! А ще він обожнює годувати домашніх тварин і вигадує їм чудернацькі клички, як‑от — Елмер, Еффі та Мортімер».

Міккі МаУс: «Але я краще знаю: він змалку любив малювати, а коли не мав під рукою альбома, то брав рулон туалетного паперу».

Мінні МаУс (з усмішкою): «Насправді це мій татко, і я хочу сказати, що він найбільше любив залізницю, і навіть коли виріс, то мав купу модельок потягів».

ПлУто (гавкає): «Гав, гав! (Що означає: “Хай там як, але йому дуже пощастило, бо він пішов до школи аж у вісім років. А ще… бо йому треба було водити до школи Рут, свою меншу сестричку”)».

Затим, що усе це правда, давайте не будемо їм заважати, нехай собі сваряться…

Зауважте, що Волт страшенно радий врешті вибратися з дому і піти до школи, тому що його батько дуже суворий, він забороняє своїм дітям бавитися та може відшмагати за найменшу провину. Тож дітям доводиться бавитися потайки, а іноді навіть опиратися йому.

Коли Волтові виповнюється дев’ять років, його батько важко захворів. Він змушений продати ферму і менш ніж за рік повернутися до міста, до Канзас-Сіті. Там він продає і розповсюджує газети й журнали та залучає до роботи двох своїх синів Роя та Волта.

Міккі МаУс: «Їм навіть доводиться вставати вдосвіта, о пів на четверту, аби розносити газети по поштових скриньках!»

У віці десяти років Волт знову йде до школи разом зі сестрою. Він не є здібним учнем, але постійно малює.

Мінні МаУс: «А коли вчитель просить його намалювати квіти, він зображає їх із лицями і руками…»

У школі Волт раптом зрозумів, що обожнює вбирати різні костюми, грати ролі, показувати номери. І в нього з’являється новий приятель Волт Файфер. Двоє веселих друзів цікавляться театром, беруть участь в аматорських виставах, готують і показують невеличкі сценки у школі.

Дональд (сміється): «У тих краях їх називають “два Волти ”!».

ҐУфі: «Втім, батько не дуже задоволений. Волту доводиться потайки вислизати з дому, щоб піти з кимось погуляти».

ПлУто: «Гав! Гав! (“Можливо, але йому таки вдалосяпереконати тата дозволити йому записатися на вечірні курси Академії мистецтв у Канзас-Сіті…”)».

Мінні: «Не забувайте також про те, що тоді він відкрив для себе кіно! 1916 року навіть подивився німий фільм “Білосніжка”, а коли виросте, то зробить свою анімаційну “Білосніжку”!».

У 16 років Волт повертається до ліцею. Під час літніх канікул він працює разом з братами, продає цукерки та солодкі напої у потягах. У школі постійно малює. Все більше і більше.

Міккі: «Його малюнки навіть надрукували у “Голосі”, шкільній газеті!».
А тоді розпочалася Перша світова війна. Волт, одержимий ідеєю служити своїй країні, хоче записатися до війська, але виявляється, що ще занадто молодий для цього. Байдуже. Він підробляє рік народження у документах і в 17 років вступає до лав Червоного Хреста.

ПлУто: «Гав! Гав! (Ви лиш послухайте: “Його виряджають аж до Франції! До військової школи Сен-Сір, однієї з найпрестижніших!”)».

Дональд: «Він служить водієм і кілька разів без дозволу бере вантажівку або санітарну машину, щоб об’їздити всю країну! Його навіть покарали за це…

До того ж він малює ковбоїв на дверцятах автомобілів і медалі на формі своїх приятелів».

Мінні: «Навіть розмальовує справжні німецькі каски та продає їх!»

У 18 років Волт повернувся до Сполучених Штатів і приєднався до батьків, які переїхали жити до Чикаго.

Тепер він знає напевне, що хоче бути художником, однак батько і слухати про це не хоче. Тоді він їде до свого брата у Канзас-Сіті та намагається влаштуватися ілюстратором у різні газети. Проте безуспішно. Він не припиняє пошуків і його врешті беруть до однієї студії, яка робить афіші, плакати та рекламу. Саме там він знайомиться з «Абом» — ще одним талановитим ілюстратором на ім’я Аб Айверкс.

Вдвох вони роблять спробу розпочати власну справу, але теж безуспішно, тому влаштовуються до «Kansas-City Slide Company», яка створює анімовану рекламу для місцевих кінотеатрів. Розумієте, що я маю на увазі?

Міккі (кричить): «Нарешті справа пішла, чорт забирай!».

Кларабель (мукає): «Му! (Що означає: “О ні! Міккі! Слідкуй за своїми словами!”)».

Волт — батько Міккі, Плуто, Дональда і багатьох інших персонажів, які спершу з’явилися у коротких чорно-білих фільмах. 1937 року виходить на екрани його перший повнометражний, кольоровий анімаційний фільм — «Білосніжка і семеро гномів»: 750 художників намалювали мільйон ескізів персонажів і декорацій; на виробництво стрічки були витрачено шалені гроші. Це був дуже сміливий план, який, врешті-решт, став чарівною казкою. Сотні мільйонів глядачів перетворили невеличке аматорське підприємство на найбільшу на планеті індустрію з виробництва анімаційних фільмів. Нині ця імперія пропонує свої програми, парки розваг і продає, в усіх можливих формах, свої творіння дітям усього світу.

Щоб зробити анімаційний фільм, використовують прозорі аркуші, які називають «підкладками». Вони мають дві дірочки і таким чином їх можна накладати одну на одну, як у скорозшивачах. Якщо потрібно зобразити як падає людина, передусім малюють цю людину на першій підкладці. Тоді накладають зверху ще одну. І перемальовують контури персонажа трохи змінюючи розташування його рук і ніг, аби розпочати рух, передати динаміку падіння. І так далі. Кожен малюнок — це крок, який веде до наступного кроку. Падіння на землю в анімаційному фільмі забирає чимало часу: потрібно намалювати 120 підкладок для падіння, яке ви побачите на екрані впродовж лише п’яти секунд! Нині цифрові технології дозволяють оминути ці кроки. Малюють лише початкове і кінцеве положення персонажа, а комп’ютер обчислює і домальовує проміжні кроки.

Видавництво Старого Лева
Енциклопедія неуків, бунтівників та інших геніїв
Пуї Жан-Бернар, Блох Серж
купити зі знижкою 30%
знижка діє до 4 Червня, 23:59

Читайте ще

Усі війни Лари
Войцех Яґельський
Меланхолії
Юрко Іздрик
Ґарет Джонс. Людина, яка забагато знала
Мірослав Влеклий
Міряй важливе. OKR
Джона Доер

Блог